Programozótehetségek: Horváth Roland

|

Sorozatunk első részében egy olyan 16 éves srácot mutatunk be, akinek a díjait már csak hosszasan lehet felsorolni.

Rolandra a Mutasd! (mutasdapp.com) applikáció kapcsán figyeltünk fel először, amellyel bárki játékos módon elsajátíthatja a jelnyelv alapjait. A 2001-ben született tehetség már számos díjjal gazdagodott, legutóbb a Liberty Global nemzetközi versenyén sikerült megszereznie az előkelő második helyezést.

Mi az, amire a legbüszkébb vagy?

Minden versenyen nagyon izgulok és minden eredményemnek nagyon örülök! Nem tudok különbséget tenni, hiszen mind más volt. Az Innovációs díjátadó a MTA dísztermében az MTA tagoktól felemelő élmény volt. A brüsszeli kiállítás 5 napja alatt több ezer látogató fordult meg a standomnál. Néha már nagyon fáradt voltam, de a látogatók kedves érdeklődése és figyelme mindenért kárpótold. Arra talán tényleg kicsit büszke voltam, hogy ott sikerült helytállnom és persze arra, hogy én vittem a magyar zászlót az ünnepélyes záróünnepségen. Az tényleg jó érzés volt. Amikor az APPLE WWDC San Francisco -i konferenciára megkaptam az online meghívót, hát akkor is titokban, de büszke voltam.

Igazán talán akkor voltam a legbüszkébb, azt hiszem,amikor egy ifjúsági tv adásba, ahová meghívtak, az adás előtt a szereplő gyerekek ujjongva fogadtak, hogy ők már régebbről ismerik az applikációt, már régen letöltötték, azt tényleg én csináltam, jaj de jó ! Akkor igazán büszkeséget éreztem és azt hiszem először a felelősséget, hiszen tőlem nem sokkal fiatalabb gyerekek néztek fel rám.

Mikor kezdtél el informatikával foglalkozni? Hogyan képezted magad?

Egész kicsi koromtól vonzódtam a számítógépekhez. Állítólag kedvenc játékom egy kiselejtezett PC volt, azt "szereltem" napokig, illetve az oviban papírlaptopot csináltam. Általános iskolában a játékok működése érdekelt, és én is akartam készíteni egyet. Kezdetben egyszerű dolgokat, például platformer játékokat készítettem, ötödik osztályban figyelt fel rám informatikatanárom, és ő bátorított, hogy folytassam. Hetedikesként lettem széchenyis gimnazista, amikor is bekerültem a Lang Ágota tanárnő vezette FLL robotprogramozó csapatba. A tanárnő támogatásával kezdtem el az appot fejleszteni, és indultam az első versenyeken. Igazából autodidakta módon képzem magam, online tutorialvideók segítségével, kurzusokat hallgatva és nemzetközi fórumokat böngészve.

Milyen távlati terveid vannak?

Fejlesztéssel szeretnék foglalkozni, de bőven van még mit tanulnom, lehetőleg a legjobbaktól. Most az Intel ISEF 2017 Los Angeles-i versenye készülök, aztán a szünetben nekifogok egy másik projektnek, aminek ötlete már összeállt a fejemben. Az is gyerekeknek szóló oktatójáték, egy hasznos app lesz, a virtuális valóságba helyezkedve.



Életkor: 16 éves
Tanulmányok: Soproni Széchenyi István Gimnázium
Fontosabb díjak, elismerések:
- BME 1app Alkalmazás Fejlesztő verseny I. díj, ( 2015. 2016)
- Neumann J. Nemzetközi Programtermék Verseny I.hely,( 2015, 2016)  
- <19 Szabadfogású Számítógépverseny I. hely, ( 2015, 2016)
- TUDOK Nagydíj, (2015) MAFITUD ( Magyar fiatal Tudósok Társasága) tagság ,
- 25. Ifjusági Tudományos és Innovációs Verseny I. hely ( 2015)
- Emberi Erőforrások Minisztériuma Tehetségprogramjának ösztöndíjasa  (2015)
- NYME Infosok Viadala országos csapatverseny  II.hely (2016)
- 2017. A UPC  Magyarország Future Makers  Nagydíj  14-17 éves korcsoport I. hely
- 2017.  Liberty Global (UPC): Future Makers verseny 13 ország  nemzetközi döntőjének 14-17 éves korcsoport  II. hely

- Bálint Karola
- Erdős Márton
- Fernezelyi Simon
- Gergely Dániel
- Horváth Roland
- Názer Lili
- Mészáros Botond

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!