Minecraft-suli: Redstone Wi-Fi

|

A Minecraft építőelemeinek megfelelő használatával megalkothatod Redstone-rendszered vezeték nélküli változatát.

Első lépésként tapasszuk a kart egy tetszőleges blokkra, majd vezessünk ki belőle egy rövidke Redstone-jelet. Ezután készítsünk vörösen izzó kőporunkból egy elágazást, amelynek egyik oldalára helyezzünk egy parancsblokkot, a másik végére pedig egy tetszőlegesen kiválasztott blokktípust. A kocka beérkező jelünkkel szemközti oldalára tegyük fel a fáklyát, a szomszédos mezőre pedig állítsunk egy command-blockot. Ezzel el is készült alapvető távirányítónk, már csak a megfelelő parancsokat kell elhelyeznünk a két blokkban. A Redstone Wi-Fi alapelve roppant egyszerű, csupán a megadott koordinátákon elhelyezkedő két kockát kell cserélgetnünk a kar két állásának segítségével.

Esetünkben az egyik beérkező jel egy vörös kőkockát helyez a világunkba, míg váltáskor a megadott pozícióban pihenő felület egy levegőblokk alakját veszi fel, vagyis tulajdonképpen eltűnik. Ezzel a módszerrel a világunk bármely koordinátájára helyezhetünk blokkot, és a Redstone-elvezetés sem fogja lebuktatni esetleges csapdáinkat. A command-blockban elhelyezett parancsunk felépítése három alapvető részre tagolható: a startutasításra, amely a /setblock kulcsszót foglalja magában, az ezt követő koordinátafeltételre, valamint a lehelyezni kívánt blokkok definiálására.

Alapvető utasításunk tehát - amely a következő formátumban kerül a felületre: /setblock 1 1 1 minecraft: air - a világunk 1 1 1-es koordinátáira helyez egy levegőkockát. Amennyiben ezt szeretnénk vörös kővé változtatni, az air szó helyére gépeljük be a redstone_block kifejezést. Hosszas gépelés helyett érdemes lemásolni ezeket az utasításokat; a továbbra is használni kívánt karakterkupacot a parancsblokk beviteli mezőjében a [Shift + Home] kombináció segítségével jelölhetjük ki, és a megszokott [Ctrl + C]-vel helyezhetjük a vágólapra.

De hol a blokk?

Legkomolyabb munkánk a parancs megalkotása közben kétségtelenül a megfelelő pozíció kiválasztása lesz, de kicsit leegyszerűsíti a problémát, hogy az egyes koordináták lekérésére több lehetőséget is kínál a játék (bár nem minden eszközt használhatunk az összes játékmódban). A legelterjedtebb az [F3] billentyű lenyomására megjelenő (és minden PC-s felületen gond nélkül használható) információs konzol, amelyen rengeteg hasznos adat bukkan fel világunkról valós időben.

A számtalan információ közül a [Looking at] melletti értékekre lesz szükség: megadják annak a pontnak a koordinátáit, amelyre éppen nézünk. Amennyiben szerveren játszunk, és a felületen engedélyezték a World Edit funkciókat, egy másik módszerrel is lekérdezhetjük a terület koordinátáit. Ragadjunk meg egy fabaltát lendüljünk vele akcióba, és a kiszemelt kockára kattintva a játék eltárolja annak koordinátáját.

Bármelyik módszer mellett döntünk, a megszerzett pontokat már csak be kell helyettesítenünk a /setblock <koordináták> minecraft:<blokk neve> parancsba, és a kar meghúzására már kész is a vöröskő-kockánkat eltüntető és megjelenítő parancs. Mindenképp ügyeljünk arra, hogy az abszolút koordináták nem minden esetben tartják meg kijelölt pozíciójukat; a ki- és belépési pontok megváltoztathatják a világ korábban ismert értékeit. Vagyis ha fix adatokkal dolgoztunk, előfordulhat, hogy teljesen máshol jelennek meg a parancsaink közreműködésével lerakott blokkok. Hogy ezt megakadályozzuk, használhatunk relatív koordinátákat, amelyek egy fix ponthoz igazítják a megjeleníteni kívánt elemeket, ez pedig egy újrakalkulált világban is megfelelően működik majd. A command-blokkokhoz igazított koordinátákat a [~] jel és a mögé írt értékek segítségével hívhatjuk életre.

Amint végeztünk a parancsok begépelésével, nekiállhatunk felhúzni a Redstone-blokk körül a távolról kontrollálni kívánt, vörös kőre aktiválódó komponenseket, majd a kar meghúzására kezdődhet a tökéletesen rejtett, vezeték nélküli kapcsolattal üzemelő, interaktív felületek életre keltése.

Záporozó tűzijátékok



Mivel parancsblokk és távoli vezérlést kínáló vöröskőblokk is a rendelkezésünkre áll, létrehozhatunk egy tűzijáték-kilövőt. Ehhez a Redstone-kockánk számára kijelölt terület mellett el kell helyezni egy újabb parancsblokkot, amelyet a kar lenyomásakor felvillanó vörös kő aktivál.

A tűzijáték rakétájának megidézéséhez egy kicsit komplikáltabb parancsra lesz szükségünk, azonban nem kell saját kezűleg begépelnünk, mivel a minecraft.tools/en/firework.php oldalt felkeresve pillanatok alatt generáltathatunk kódot fellövésre szánt rakétáink élesítéséhez, amelyet a vágólapra helyezve beszúrhatunk a játékbeli parancsblokkunk beviteli mezőjébe. A kar meghúzására pedig azonnal megjelenik a Redstone-blokk, amely aktiválja a parancsot, és a tűzijáték gyönyörűen kibontakozik képernyőnkön. Szervereken ezt a funkciót csak óvatosan használjuk, túlságosan leterhelheti a felületet a robbanáskor aktiválódó apró elemek megjelenése.



- 01: Egyedi kinézet kockaföldön
- 02: Modok a zsebedben
- 03: Mutasd, mit alkottál!
- 04: Bevetésen a ComputerCraft
- 05: Konzolparancsok
- 06: Redstone Wi-Fi
- 07: Ház a semmiből
- 08: Megszépülő pixelek
- 09: Játék a játékban
- 10: A véletlen törvényei
- 11: Készítsünk térképet!
- 12: Kockazene
- 12: Videoforgatás
- 13: Csináld magad RPG!

Oldalak: 1 2

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.