Minecraft-suli: A véletlen törvényei

|

Véletlenszerűsített funkciókkal is feldobhatjuk világunkat. Megmutatjuk, mire van szükség egy bináris randomgenerátor elkészítéséhez.

Ha nem kívánjuk túlbonyolítani a dolgot, a véletlen adatgenerálást viszonylag egyszerűen, egy mindössze néhány blokkból álló építmény segítségével megvalósíthatjuk. Igaz, így a bináris randomgenerátor kissé limitált mozgásteret enged majd a felhasználóknak, de a kezdő lépésekhez ez is elegendő. Sőt, ha néhány ilyen elemet kombinálunk, meglehetősen bonyolult alkotásokat is létrehozhatunk.

Az előkészületekhez szerencsére extra mod telepítésére nem lesz szükségünk, a véletlengenerátor az alapkészletben elérhető tárgyakból is összeállítható. Lépjünk be egy kreatív módban elindított világba, és az [E] leütésével - vagyis az eszköztár előhívásával - lássunk is hozzá. A megjelenő felületen navigáljunk a Redstone fülre, és válasszuk ki a Kidobó (Dropper) és a Tölcsér (Hopper) nevű speciális blokkokat, valamint egy kart vagy egy gombot, amivel a későbbiekben aktiválhatjuk művünket. Helyezzük le kilövőblokkunkat, majd guggolás közben (a Shiftet nyomva tartva) az arcot ábrázoló oldalához csatlakoztassuk a Tölcsért.

A lényegi munkát ez a kis építmény fogja végezni, nekünk már csak néhány kiegészítést kell végrehajtanunk, hogy minden pontosan úgy működjön, ahogy elterveztük. A teszteléshez elsőként helyezzünk a Tölcsérrel átellenben lévő oldalra egy gombot, a Kidobó belsejébe pedig dobjunk egy tetszőlegesen kiválasztott tárgyat eszköztárunkból. A gombnyomást követően látszólag semmi sem történt, a háttérben azonban komoly munka zajlott: kilőtt tárgyunk a nyelőn keresztül visszakerült a kiinduló blokk belsejébe. Elsőre talán kissé értelmetlennek tűnhet a folyamat, ha azonban hozzáadunk néhány blokkot, és egy kissé felfrissítjük minecraftos ismereteinket, rá fogunk jönni, hogy mit miért csináltunk.

Lényeges különbségek

Mielőtt továbbmennénk, érdemes kicsit közelebbről is megvizsgálni kockavilágunk objektumait. Számtalan módon összevethetjük a játék kelléktárának elemeit, de a véletlengenerálás szempontjából most egyetlen specifikus tulajdonságot vizsgálunk csak, a halmozhatóságot, vagyis annak lehetőségét, hogy egy-egy eszközt blokkosítva tárolhatunk eszköztárunkban.

Ebből a szempontból léteznek úgynevezett stackable (halmozható), valamint non-stackable (nem halmozható) komponensek. Ha az eszköztárban kijelölünk egy tárgyat, majd újra megkeressük a listában, és rákattintunk, megtudhatjuk, hogy az illető elem halmozható-e vagy sem. Ha a kattintásra nem történik semmi, a tárgy nem halmozható, ha viszont egy számláló jelzi, hogy az adott tárgyból eggyel több van a kezünkben, akkor halmozható.

Aktivált vörös kövek

A halmozhatóságnak voltaképpen a tárgyak vörös kövekre gyakorolt hatása miatt van jelentősége. A komparátorelem segítségével lehetőségünk van arra, hogy az egyes objektumok belsejében zajló aktivitást Redstone-jelként továbbítsuk. A halmozható és nem halmozható tárgyaik pedig más és más jelerősséget generálnak a kimeneten. A halmozható komponensek a komparátor irányába egy távolságú jelet küldenek, míg a nem halmozható eszközök három blokk távolságig képesek továbbítani az vöröskő-energiát. Helyezzünk hát egy komparátort a kidobóból és nyelőből álló építményünkhöz úgy, hogy a dupla fáklyás vége csatlakozzon a tölcsérükhöz, az egy fáklyát tartalmazó vége után pedig szórjunk kétkockányi vörös kőport a földre.

Oldalak: 1 2

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!