Minecraft-suli: A véletlen törvényei

|

Véletlenszerűsített funkciókkal is feldobhatjuk világunkat. Megmutatjuk, mire van szükség egy bináris randomgenerátor elkészítéséhez.

Ha ezzel végeztünk, a Redstone-csík végére telepítsünk egy jelismétlőt, hogy a nem halmozható objektumok keltette impulzust továbbítani tudja. Ezt követően csatoljunk különféle Redstone-aktív blokkokat (például zsilipeket vagy lámpákat) az izzó fényt továbbító komponensek végére, amelyek kizárólag abban az esetben kelnek életre, ha a megfelelő elemet választotta a Kidobó.

A funkció teszteléséhez már csak annyi a teendőnk, hogy egy-egy tárgyat a kétfajta halmozhatósági típus képviselőiből a kilövőbe pakolunk. Annak érdekében pedig, hogy a generálás folyamatát ne befolyásolja az elhelyezett eszközök pozíciója, a 3×3-as invertory alsó sorába ejtsük az objektumokat.

Folyamatos generálás

Amint elkészült az építmény, csak a nyomógomb folyamatos használatát kell kiváltanunk egy olyan módszerrel, amely bizonyos időközönként ismétli a ciklusát. Igaz, hardveres erőforrásainkat jelentősen leterheli egy Redstone-órajel-generátor, segítségével azonban viszonylag gyorsan megvalósíthatjuk az egymást követő impulzusok feltűnését. Ehhez nem kell mást tennünk, mint néhány jelismétlőt körben lepakolnunk, és a maximális háromtikkes értékre állítanunk minden repeater kapcsolóját. Ezt követően az elsőként lehelyezett ismétlőt cseréljük egy vöröskőfáklyára, majd amint végigért a Redstone-jel, üssük ki a jelforrásként szolgáló elemet, és még mielőtt az utolsó repeaterek pislogása is eltűnik, dobjunk némi vörös kőport a megüresedett helyre.

Ha mindent rendben végrehajtottunk, láthatjuk, hogy szépen fut körbe-körbe Redstone-jelünk a létrehozott generátor felületén, sorra fellobbantva az ismétlőket. Hogy ezt az impulzust a Kidobó irányába továbbítsuk, a kezdőpozíció vörös kőporát terjesszük ki egészen a Dropper nyomógombot tartalmazó oldaláig, és egy megfelelően irányzott ütéssel szabaduljunk meg a fizikai kapcsolótól, majd kössük be a körforgásba a kilövőnket. Ezzel elértük, hogy bizonyos időközönként automatikusan aktiválódjon az alapblokkunk, így most már a Tölcsérre kattintva láthatjuk is a tényleges folyamatot, amelynek során a kilőtt objektum visszacsusszan eredeti helyére. Ezután már csak Redstone-aktív kockákat kell a bináris véletlengenerátor végére helyezni, és kezdődhet is az ízlésünk szerint bonyolítható pályaelemek megalkotása.



- 01: Egyedi kinézet kockaföldön
- 02: Modok a zsebedben
- 03: Mutasd, mit alkottál!
- 04: Bevetésen a ComputerCraft
- 05: Konzolparancsok
- 06: Redstone Wi-Fi
- 07: Ház a semmiből
- 08: Megszépülő pixelek
- 09: Játék a játékban
- 10: A véletlen törvényei
- 11: Készítsünk térképet!
- 12: Kockazene
- 12: Videoforgatás
- 13: Csináld magad RPG!
- 14: Készíts saját modot!

Oldalak: 1 2

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.