Made in Hungary: legókészlet, SBrick és bérelhető posztok

|

Aktív és pezsgő a magyar innováció világa. Sorozatunkban feltárjuk a különleges hazai kezdeményezéseket.

Benjamin Franklin szerint "a játék megolajozza a testet és a lelket". Mi, magyarok pedig különösen szeretünk játszani, legyen szó az iskolaudvari gyerekjátékokról vagy Rubik Ernő örökbecsű találmányáról. A játék és a szórakozás a 21. században számos új jelentést kapott, kapcsolódik többek között a technológiához, a robotikához vagy az internethez és a közösségi médiához. Magyar dizájnerek kézzelfogható tárgyakkal éppúgy dolgoznak, mint adatbázis-építőként vagy applikációfejlesztőként, hogy sokaknak tegyék lehetővé a játékos jelenlétet.

Hajóval a legótengeren

Mickey egér a kilencvenedik születésnapját ünnepli. Tiszteletére a Lego speciális készletet dobott piacra: egy magyar tervező segítségével készült el az egér gőzhajója. Szabó Máté 2015-ben már jelentkezett a Lego Ideas versenyre, akkor az új Csillagok háborúja sorozat apropóján készítette el az I Am Your Father játékot, amely azonban - ahogy fogalmaz - "elég robusztus" lett, ezért elkezdett gondolkozni egy kisebb, könnyebben összerakható, inkább gyerekeknek való játékon. Végül egy 156 elemből álló hajótervet töltött fel a Lego Ideas oldalára, amely gyorsan elérte a 10 ezer szavazatot.

A Lego munkatársai ezután választották be a hajót a hivatalos készletek sorába. A Steambot Willie végül a cég tervezői, John Ho és Crystal Marie Fontant segítségével 751 elemesre és körülbelül 30 centire hízott (volt nagyobb verzió is), két gőzkéménye fel-le mozog, lapátkerekei pedig forognak. A hajó hídján elfér egy figura, de van rajta mentőmellény, beépített harang és egy daru is, amely a rakományt tudja felemelni. A készlet része az ezüstszínűre festett, gitárral, kottával és papagájjal felszerelt Mickey és Minnie.

Szabó Máté a MOME animációszakán végzett, mindig is animációs filmekkel szeretett volna foglalkozni. Korábban szabadúszóként számos pályázaton vett részt, animációs klipjével megnyerte például a Liszt Ferenc születésének kétszázadik évfordulójára kiírt pályázatot, de készített már animációt Eli Gouldingnak is. Jelenleg saját fejlesztésű animációs websorozatán dolgozik.

SBrick, az okoskocka

Már hat éve kapható a hazai fejlesztésű okoskocka, amely a legózást emeli új szintre. 2013-ban Kickstarter-projektként indult meg az SBrick gyártása, miután a mögötte álló akkori csapat úgy vélte, hogy a gépek közötti kommunikáció és az IoT a jövő, így saját termékre lenne szükség. Először egy okosékszer kialakításán gondolkoztak, de annak terveit végül az SBrickbe forgatták át, így lett kész a prototípus egy hét alatt. Ma Pécelen és Rétságon gyártják az okoskockát, amely az alapítók szerint sok tekintetben többet tud a Lego hasonló fejlesztésinél.

A Lego Boost és a legokosabb Lego játékok között nem nagyon van átjárás, ezt viszont az SBrick lehetővé teszi. Ráadásul több platformon működik, mint dán társa, mivel iOS-en és minden androidos telefonon, illetve tableten használható. Nyílt protokollal működik a kis kocka, amelyre négy építményt lehet rákötni egyidejűleg. Ez különösen hasznos például vonatterepasztalokon, ahol egyszerre kell mozgatni több szerelvényt.

Pásztor Lénárd 2010-ben alapította cégét, amely olyan sikeres, magyar startupoknak nyújtott felhőalapon skálázási segítséget, mint a Prezi vagy a Ustream. Az SBrick fejlesztése idején körülbelül húszan dolgoztak a cégnél, ma kilencen vannak, de már zajlik egy teljesen új termékcsalád fejlesztése, amelynek piacra dobása jövőre várható.

Influencerálmok

Csiszár Gergő 2015-ben Sanghajban tanult. Megdöbbent azon, hogy az ottani diákok mindent megosztottak életükről, és a rengeteg követővel milyen hatást tudtak kiváltani. Bár Magyarországon kevésbé intenzív a közösségimédia-használat, Gergő mégis úgy gondolta, érdemes erre alapozva céget alapítania. Mára a Post for Rent fejlesztőkből és ügynökségi munkatársakból álló csapata 24 főt számlál.

A Post for Rent harmadik éve van jelen az influencer marketing világában mint online piactér és szolgáltatás. Alapötletét többek között az adta, hogy az alapítók baráti társasága panaszkodott: a márkák megpróbálják kihasználni követőbázisukat, és nem kapnak megfelelő ellenszolgáltatást a generált tartalmakért. Mára a cég 16 országból fogad megrendeléseket, a legerősebb kapcsolatot az Egyesült Királysággal, az Egyesült Államokkal és Németországgal tartják a hazai ügyfeleken kívül.

A platformon nagyon könnyen regisztrálhatnak influencerek, a kifejlesztett infrastruktúra pedig képes megmondani, hogy követőikből mennyi a releváns vagy egyáltalán a valós, illetve hogy a követők milyen márkákat kedvelnek. A megrendelők pillanatok alatt, áttekinthetően indíthatnak kampányokat, egyszerűen megtalálhatják a véleményvezéreket, a kampány végén pedig gyorsan és automatizáltan kapják meg az eredményeket, ahogy a fizetés is automatikusan történik. Jelenleg több mint százmillió felhasználóról van adatbázisuk, így a cég már nemcsak technikai, menedzsmentplatformként működik, hanem influencerügynökségként is.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.