Top 10 ajándék programozócsemetéknek

|

Közeledik a karácsony, érdemes valóban hasznos ajándékkal meglepni szeretteinket. Mutatunk 10 játékot, amely a kódolás elsajátításában nyújt segítséget.

Think & Learn Code-a-pillar

Tényleg mondhatjuk, hogy akár a legkisebbek is elkezdhetik! A Code-a-pillar akár már hároméves gyereknek is odaadható, aki az egyes elemek áthelyezésével meghatározhatja, hogy a hernyó pontosan miként viselkedjen. A kezdőszett 8 szegmenst - 3 előre, 2 jobbra, 2 ballra, 1 hang akció - tartalmaz, amelyek mellé különféle kiegészítőket is lehet rendelni, ha nehezítenénk a feladatokat.

Javasolt életkor: 3-6 év
Web: fisher-price.com

Cubetto

Ezt az apró kis robotot már egészen korán odaadhatjuk a gyereknek. Külön díjazzuk, hogy kijelzőt egyáltalán nem tartalmaz a szett, egy fakocka alapú vezérlőn az egyes építőelemek felhelyezésével lehet megmondani, hogy pontosan mit csináljon a cuki farobot, amely távoli hasonlóságot mutat a megboldogult magyar Codie-val. A játékhoz pályákat is kapunk, megoldandó feladatokkal, sőt az egyes kihívások mellé mesekönyv is jár. Bár egyik sem olcsó.

Javasolt életkor: 4-6 év
Web: primotoys.com

Puzzlets

Ez az első alkalom, hogy előkerül egy képernyő, ám a vezérlés továbbra sem a gépen zajlik, hanem a fizikai világban, megfogható építőkockák által. Az 50 százalékban valódi, 50 százalékban virtuális játék szíve a műanyag vezérlő, amely képes érzékelni a bele helyezett elemeket, és azokat visszajelezni az applikációnak. A termékkel nem csak algoritmikus gondolkodást, hanem például matematikát is tanulhatunk.

Javasolt életkor: 6-10 év
Web: digitaldreamlabs.com

FurReal Maker: Proto Max

Divattá vált a programozás oktatás, így lassan minden nagyobb cég elkészíti a saját programozható babáját. Egy közülük a Hasbro megoldása. A kutya egy tableten keresztül programozható, egy blokkosított felületen keresztül, ugyanúgy mint a Lego robotoknál, csak ez esetben az átépítés nem lehetséges. A játék applikációjában számos minijátékot találhatunk.

Javasolt életkor: 6-10 év
Web: hasbro.com

Lego Boost

Robotcicát, bulldózert vagy éppen egy vállról indítható rakétával felszerelt robotot építhetünk a Lego szettjéből, amely mellé egy táblagépekre telepíthető app is társul.  A beépített szenzorokkal programozhatjuk a robotot, ugyan egy kissé zárt rendszerben, de a piciknek így biztosítható a sikerélmény. Ha részletesebben érdekel a termék, érdemes elolvasni korábbi Boost tesztünket.

Javasolt életkor: 7-12 év
Web: lego.com/hu-hu/boost

Kano Computer Kit

Hogyan működik a számítógép? Majd megtudod, ha megépíted! Lehet, hogy ez a gondolat járt a Kano kitaláló fejében, amikor megalkották terméküket. A szett ugyanis egy gyerekek által összerakható Raspberry Pi 3 minigépet tartalmaz, amely a telepített Kano OS rendszerrel segíti az első programok elkészítését is. A feladványokat Python, JavaScript, Unix nyelven kell megoldani, így egy csapással a kódolás világába is bevezethetjük gyermekünket. Sőt, akár egy Minecraftot is futtathatunk a minigépen, meghackelve annak világát és akár retro játékokat is készíthetünk.

Javasolt életkor: 8-12 év
Web: kano.me

micro:bit

Kicsit irigykedünk a brit iskolásokra, akik a BBC által kifejlesztett micro:bit segítségével mélyülhetnek el a programozás világában. Az apró mikrovezérlő különlegessége a beépített 5x5-ös LED kijelzője, amelynek köszönhetően külső szenzorok nélkül is használható programokat készíthetünk. Az apróság már csak amiatt is érdekes, mert JavaScript és Python nyelveken is programozható, pont  két legjobb tanulónyelven. S mindezért egy kisebb vagyont sem kell kifizetnünk, viszont hosszútávon érdemes kiegészítőket, szenzorokat is vásárolni a lapka mellé.

Javasolt életkor: 10-14 év
Web: microbit.org

Littlebits

Bármit felokosíthatunk a Littlebits segítségével, amely gyakorlatilag nem más, mint egy nagy szenzor és motorgyűjtemény, amelyeknek a megfelelő sorrendű összeillesztésével merőben új eszközöket hozhatunk létre. A készítő oldalán jó néhány kezdőcsomagot találunk, amelyekkel különleges IoT eszközöket hozhatunk létre egy sor legépelése nélkül. Olyan ez, mint a Scratch, csak épp a valódi világban kell a blokkokat egymás mellé pakolgatnunk. A legújabb Csillagok háborúja csomaggal például R2D2-t is megépíthetjük.

Javasolt életkor: 10-14
Web: littlebits.cc

Lego Mindstorms EV3

A világ kétségtelenül legnépszerűbb oktatórobotja, amelyre számos ifjúsági programozóverseny épít. A Lego megoldásának a szépsége, hogy a gyerekeknek nem csak a megfelelő algoritmus megtalálásával kell foglalkozniuk egy probléma megoldása során, hanem a legjobb robotkonstrukciót is meg kell találniuk, azaz a mérnöki képességeiket is fejlesztik. Remek eszköz, amelyre kapcsán még véletlenül sem használnánk a játék szót. Hosszú távú kikapcsolódást kínál, ha van elég kihívás, verseny, amellyel motiválni lehet a fiatal robottulajdonosokat. Korábbi cikkünkből az is kiderül, hogy pontosan mi van egy EV3-as dobozban.


Javasolt életkor: 12-16 év
Web: lego.com

Arduino

Nem kisgyerekeknek, sokkal inkább érettebb ifi programozóknak való a mikrovezérlő, mivel a használata és programozása igényli az állandó kutatást, információszerzést. A vezérléshez az Arduino egy C++ alapú nyelvet használ, amely mellett az eszközzel a hardveres építés is elsajátítható, hiszen nem ritkán ellenállásokat kell kezelni, és egy bonyolultabb eszközkéhöz akár forrasztani is kell. Ha a gyerekünket (vagy bennünket) érdekli a mikroelektronika imádni fogja az eszközt, amellyel tényleg bármi megvalósítható, hiszen rendkívül gazdag a kiegészítőkínálata.

Javasolt életkor: 14-18 év
Web: arduino.cc

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!