Máshol sem rózsás az IT-oktatás helyzete

|

A Fujitsu "A digitális oktatáshoz vezető út" címmel kiadott jelentése alapján az oktatási intézmények többsége nehezen tart lépést a digitális változás ütemével.

Hét ország (Ausztrália, Németország, Hongkong, Indonézia, Thaiföld, Egyesült Királyság és Egyesült Államok) 602 állami és magánkézben lévő oktatási intézmény informatikai vezetőjét kérdezte meg a Fujitsu az oktatás jelenlegi és potenciális helyzetéről. A begyűjtött válaszok alapján a nálunk fejeltebbnek tartott országokban sincs kolbászból a kerítés.

Habár az oktatási intézmények túlnyomó többsége tisztában van azzal, milyen szerepet játszik napjainkban a technológia a gyermekek oktatásában , a válaszadók több mint fele (51%) elismeri, hogy nehezen követi a informatikai változásokat. A megkérdezettek több mint fele (54%) "kiválónak" vagy "jónak" értékelte diákjai digitális hozzáértését, ugyanakkor 88% egyetértett abban, hogy a tanári kar digitális kompetenciájának fejlesztése prioritást jelent a következő 1 évben. Habár  az intézmények több mint háromnegyede (77%) szeretne öt évben belül digitális kiválóságközponttá válni, ám a digitális oktatás sok helyen ma még nem realitás. Az általános és középiskolák 87%-a nem biztosít semmilyen eszközt a diákjainak, és ha még biztosít is, három tanuló osztozik egy eszközön.

Számos oktatási intézmény komplex infrastrukturális kihívásokkal is küzd. A gyenge hálózati csatlakozás, a nem megfelelő régi hardverek és szoftverek sok IT-részleg számára fejfájást okoznak, csakúgy mint az eszközök, az infrastruktúra és az alkalmazások megfelelő kombinációjának megtalálása. A válaszadók kevesebb mint fele (46%) gondolja úgy, hogy a lehető legjobb eszközökkel támogatja a digitális oktatási célokat. A diákok eszközei gyakran meghibásodnak vagy megsérülnek, és használatukat a beépített biztonsági funkciók hiánya vagy korlátozottsága is nehezíti.

A megkérdezettek 94% úgy gondolja, hogy a személyre szabott oktatás "fontos" vagy "nagyon fontos", és 84% tartja feladatának, hogy felkészítse diákjait a digitális jövőre. Ugyanakkor az oktatási intézményekre egyre erősebb nyomást gyakorolnak a szülők és a diákok elvárásai és a versenyképesség megőrzésének feladata.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!