Mire keresnek rá a gyerekek?

|

A Kaspersky Lab a gyerekek internetes viselkedéseiről szóló riportja szerint a gyerekek által keresett videók 17 százaléka felnőtt tartalom volt.

A Kaspersky Lab Parental Control által gyűjtött anonim adatok szerint a vizsgált gyerekek leginkább (17 százalék) az audio- és videó kategóriába tartozó tartalmakat kerestek a neten az elmúlt hat hónapban - köztük például a streaming szolgáltatókat, a videóbloggereket, a sorozatokat és a filmeket. A második helyen a fordító felületek (14 százalék) végeztek, míg a harmadik helyre az online kommunikációs weboldalak (10 százalék) kerültek. Érdekesség, hogy az online játékok idén lecsúsztak a dobogóról és csupán a negyedik helyre futottak be 9 százalékkal.

Nyilvánvaló különbségek is kiderültek a riportból: például a videókat és a zenéket jellemzően angolul keresik a gyerekek, de a legtöbb fordítást a spanyol anyanyelvű fiatalok keresték, míg a kommunikációs szolgáltatások oldalait többnyire orosz nyelven böngészték. A kínaiak minden más nációnál többször kerestek oktató weboldalakat, a franciák főleg sport után érdeklődnek, a németek pedig online vásárolnak gyakran. A pornó sem marad el, a japán és arab gyerekek kerestek erre a kategóriára a legtöbb alkalommal. "A különböző régiókban, országokban élő gyerekeknek eltérő az online érdeklődésük és viselkedésük, de ami közös, hogy mindenkinek szüksége van az online védelemre. Például mesefilm keresése közben véletlenül is belefuthatnak kéretlen tartalomba, például felnőtteknek szánt vagy erőszakos videóba, amelyek hosszú távon is hatást gyakorolhatnak érzékeny és sérülékeny világukra." - magyarázta Anna Larkina, a Kaspersky Lab webes tartalom elemzője.

A keresések elemzése mellett a jelentés azt is vizsgálja, hogy milyen olyan weboldalakat látogatnak a gyerekek, amelyek potenciális veszélyeket rejthetnek. A Kaspersky Lab 14 kategóriát határozott meg erre vonatkoztatva, amelyek a következők:

- Felnőtt tartalom
- Alkohol, dohánytermékek és narkotikumok
- Számítógépes játékok
- Webshopok
- Trágár beszéd
- Szerencsejáték, lottózás
- HTTP átirányítás
- Internetes kommunikációs csatornák: közösségi hálók, üzenetküldők, cset-szobák, fórumok
- Álláskeresések
- Hírek
- Vallások
- Szoftverek, audio- és videotartalmak
- Fegyverek
- Erőszakos tartalom

A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy még mindig a kommunikációs weboldalak (közösségi hálók, üzenetküldő oldalak és email kezelő felületek) a legnépszerűbbek (60 százalék) az elmúlt 12 hónapban. Ugyanakkor csökkent a keresések aránya a számítógépeken, mert egyre több fiatalkorú rendelkezik mobiltelefonnal, amely óriási szerepet játszik az online tevékenységeik során.

A felhasználók által látogatott webhelyek második legnépszerűbb kategóriája a "szoftver, audio és videó" tartalmakat (22 százalék) közzétevő honlapok, míg tavaly ez jóval kevesebb volt (6 százalék). A harmadik legkeresettebb kategória, az "alkohol, dohánytermékek és narkotikumok" kategóriája 6 százalékkal.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.