Szemkamerával vizsgálták az egyetemisták vásárlási szokásait

|

A Pécsi Tudományegyetem kutatása felfedte, hogy mely tényezők fontosak a fiatalok számára a termékek kiválasztásakor.

Tanulságos kísérlet zajlott a Pécsi Tudományegyetemen: az intézmény által létrehozott, fogyasztói magatartások kutatására szakosodott "the CoRe Lab" mobil szemkamerával vizsgálta, hogy az egyetemisták milyen termékeket részesítenek előnyben a reggelihez szükséges kellékek beszerzése során.

A kísérlet eredményéről Német Péter, a kutatás egyik vezetője elmondta, hogy a vizsgált személyeknek még a fiatal koruk ellenére is nagyon fontos volt a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ami a kiválasztott termékekben is visszaköszönt. Ezt támasztja alá, hogy a meglátogatott üzletek értékelése során is első helyre tették a kínálatot és a minőséget, míg az ár csak a harmadik helyen szerepelt az alanyok által felállított fontossági sorrendben.

A the CoRe lab Fogyasztói Magatartáskutató Központ 2020 óta működik a Pécsi Tudományegyetemen, a stabil és mobil szemkamerás mérések mellett virtuális technológiákat is alkalmazva a munkája során. A szemkamerára épülő módszer tudományos alapja, hogy az emberi szem folyamatos mozgásban van, ebből a mozgásból pedig számos faktorra lehet következtetni.

Az egyetem közleménye szerint az eljárás akár a nagyáruházak átrendezésében is segítséget nyújthat, a vásárló szemmozgása ugyanis sokat elárul a polcok kialakításával kapcsolatos vásárlói attitűdről.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.